Σχέδιο Μαθήματος
Μάθημα: Γεωγραφία
Κεφάλαιο 35: Οι νομοί της Ελλάδας
Τάξη: Ε’ Δημοτικού
Εκπαιδευτικές Ανάγκες: Οι μαθητές πρέπει να κατακτήσουν την ενότητα αυτή για να μάθουν ότι για να διοικηθεί σωστά και να αναπτυχθεί η Ελλάδα χωρίζεται σε μικρότερα τμήματα, τους νομούς, τους οποίους οφείλουν να γνωρίζουν, καθώς και τις αντίστοιχες πρωτεύουσές τους, έννοιες που συναντούν καθημερινά τόσο στον γραπτό, όσο και στον προφορικό λόγο.
Γνωστικό Υπόβαθρο μαθητών: Στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών περιλαμβάνονται γνώσεις στοιχείων γεωγραφίας και ιστορίας για την Ελλάδα και πληροφόρηση για τη διοικητική διαίρεση της Ελλάδας σε περιφέρειες και διαμερίσματα. Πιο συγκεκριμένα από την ύλη της Μελέτης Περιβάλλοντος Δ’ Δημοτικού οι μαθητές μπορούν να αναγνωρίζουν στο χάρτη της Ελλάδας τα γεωγραφικά διαμερίσματα, να εντοπίζουν την περιοχή που ζουν και να απαριθμούν μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Στην Γεωγραφία της Ε’ τάξης έχουν μιλήσει για τη μορφή, το σχήμα και το φυσικό περιβάλλον της Ελλάδας, όπως και για τα γεωγραφικά διαμερίσματα και περιφέρειες της.
Γενικοί Διδακτικοί Στόχοι: Να αντιληφθούν οι μαθητές ότι η Ελλάδα διαιρείται διοικητικά, εκτός από διαμερίσματα και περιφέρειες, και σε νομούς, καθώς και να γνωρίσουν τους νομούς και τις πρωτεύουσές τους
Ειδικοί Διδακτικοί Στόχοι:
-Να κατονομάζουν τους νομούς
-Να αναγνωρίζουν την πρωτεύουσα του κάθε νομού
-Να δείχνουν στον χάρτη που βρίσκεται ο κάθε νομός
-Να αντιστοιχίζουν τους νομούς με τις πρωτεύουσές τους
Διδακτικές τεχνικές/προσεγγίσεις:
Στο πλαίσιο του μαθήματος θα χρησιμοποιηθούν οι παρακάτω μέθοδοι: εισήγηση, ερωτήσεις-απαντήσεις, συζήτηση, ομάδες εργασίας
Εποπτικά και Διδακτικά Μέσα:
α) η χρήση σχετικού για τις ανάγκες του μαθήματος blog (http://nomoielladas.blogspot.com)
β) η αναζήτηση πληροφοριών από το διαδίκτυο
γ) η αξιολόγηση των μαθητών μέσω της συμπλήρωσης του σχεδιασμένου φύλλου εργασίας
Διαδικασία και Πλαίσιο χρησιμοποίησης των διδακτικών τεχνικών/προσεγγίσεων:
Διάρκεια διδασκαλίας: 2 διδακτικές ώρες
Φάση Αφόρμησης: Ζητείται από τους μαθητές το αν γνωρίζουν τον τόπο καταγωγής των γονιών τους, καθώς και το που βρίσκεται. Οι απαντήσεις των μαθητών καταγράφονται στον πίνακα (10 λεπτά).
Φάση Προσφοράς: Αναλύεται στα παιδιά το τι είναι νομός και ποιός είναι επικεφαλής αυτού (10 λεπτά)
Φάση Επεξεργασίας: Στη συνέχεια οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες των τριών ή τεσσάρων ατόμων, διεκπεραιώνουν τις δραστηριότητές. Κάθε ομάδα δουλεύει τη δραστηριότητα της ξεχωριστά και κάποιες από τις δραστηριότητες, αφού συμπληρωθούν, συζητούνται στην τάξη. Η 1η και η 2η δραστηριότητα του φύλλου εργασίας ολοκληρώνονται κατά τη διάρκεια της 1ης διδακτικής ώρας και οι υπόλοιπες κατά τη διάρκεια της 2ης (20 λεπτά: 1η διδακτική ώρα + 40 λεπτά: 2η διδακτική ώρα).
Φάση Ανάθεσης εργασιών για το σπίτι: Ζητείται από τους μαθητές να εκτελέσουν στο σπίτι την ενότητα «Άσκηση για το σπίτι» που βρίσκεται στο ιστολόγιο με διεύθυνση http://nomoielladas.blogspot.com, όσες φορές θεωρούν ότι χρειάζεται για να τα μάθουν.
Φάση Αξιολόγησης: Η αξιολόγηση γίνεται μέσω του φύλλου εργασίας και της συμμετοχής των μαθητών την ώρα του μαθήματος (παράδοση των φύλλων εργασίας στο τέλος της 2ης διδακτικής ώρας: 5 λεπτά).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου